zondag 20 maart 2011

Brocante op de vuilnisbelt



Enkele jaren geleden nam vriendin E. mij mee naar een vuilnisbelt bij Cafe Friescheveen in Haren/Paterswolde.



Gewapend met eetlepel en plastic zak groeven wij brocanteschatten, zoals oude flesjes, zalfpotjes en gekleurde scherfjes, uit de bodem.
Daarna ben ik er nog eens geweest met vriendin L. die helemaal gek is van mozaieken en daarin ook workshops geeft. Voor haar was er volop lesmateriaal.
Vandaag was ik er weer met mijn grote liefde K. en met hond Jip waarvoor het avontuur met al die scherven iets te gevaarlijk was.



Ik heb prachtige flesjes, talloze bebloemde scherfjes en een bijzondere, emaille ketel (met bloem en adelaar...) opgegraven.
Het werkt bijna therapeutisch. Ik kan er weer een tijdje tegenaan, na al dit gegraaf en gewroet!
Binnenkort zijn de foto's van mijn schatten hier te bewonderen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten