vrijdag 19 augustus 2011

De Pastinaeck


Al eerder stak ik de loftrompet af over restaurant De Pastinaeck in Amersfoort. Dit keer doe ik dat weer en wel hierom:
* Bij De Pastinaeck verstaan ze de kunst van vegetarisch koken. Niks geen plak kaas over de pasta, maar een juiste keuze van ingrediënten voor een gezonde, voedzame, vegetarische maaltijd.
* Je hoeft geen eeuwen te wachten voordat je bediend wordt.
* De bediening is vriendelijk, absoluut niet opdringerig en houdt de boel goed in de gaten, waardoor je snel geholpen wordt.
* Het restaurant is smaakvol ingericht met een knipoog naar Oudhollandse sferen.
* Na afloop kom je voldaan en met een prettig gevuld buikje het restaurant uit.

Wat heb ik dit keer gegeten?
* Gegrilde groente met Hollandse buffelmozzarella en basilicummayonaise
* Aardappelpannenkoekjes met koning oesterzwam, Bokkensprong, gestoofde prei en dressing van maïs, tomaat en rode ui
* Blondie met frambozenijs en pecannoten
Het was een waar genot. Ik heb direct maar het kookboek van de eigenaressen gekocht; de ontdekking van oer-Hollandse gerechten in meer dan 80 recepten. Ik ben benieuwd wat ik ervan brouw!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten