zondag 29 mei 2011

Brocante in Makkinga


Al eerder schreef ik iets enthousiasts over de vlooienmarkt in Makkinga. Gisteren was ik er weer en nog steeds ben ik enthousiast.
Makkinga heeft 't. Zeker elke laatste zaterdag van de maand als in alle vroegte de vlooienmarkt van start gaat.
Ik zorg er altijd voor dat ik ver voor 9 uur aanwezig ben, meestal in gezelschap van hond Jip, die al heel goed weet hoe ze behendig tussen alle mensen door samen met mij op zoek moet naar ultieme brocanteschatten.
En ik vind er ook altijd wel iets en vaak tegen betaalbare prijzen, want in Makkinga hoef je als handelaar geen torenhoge prijzen te vragen voor je waar.

Gisteren vond ik een paar verbandtrommels, waarvan eentje nog gevuld was, een knaloranje aardappelschaal met witte stippen, een oude schoolkaart van Zwitserland, oud, geruit beddengoed, prachtige opbergdoosjes en nog veel meer moois!

Op een van die opbergdoosjes stond nog een naam geschreven:
'Dit is van H. Zwerver Binnengasthuis Amsterdam Zaal D. Bed No 13'
Ik ben reuze benieuwd naar het verhaal achter het doosje en H. Zwerver en mijn fantasie gaat al met mij aan de haal. Mocht H. Zwerver het doosje terug willen, dan sta ik het met liefde af, wel in ruil voor het verhaal.

1 opmerking:

  1. Leuk Makkinga, en mooie vondsten weer. Zelf ben ik zaterdag bij een andere rommelmarkt(je) bij een kerk geweest, was niet zo veel, alleen een mooie kan en wat linnengoed.
    Leuk trouwens dat doosje met naam etc., dan ben je idd nieuwsgierig naar het verhaal erachter!

    Groetjes, Jolanda (Rozet)

    BeantwoordenVerwijderen