zondag 2 september 2012

Lille 2012



Vrijdagnacht om 03.00 uur
vertrok ik 
met een bus 
naar de antiekmarkt in Lille,
of op z'n Hollands
ook wel bekend 
als Rijsel.


Tegen tienen 's morgens
had ik de eerste,
oude bakvormen 
al in de tas.
In Lille is zo veel
antiek en brocante
te vinden; 
je moet
alleen flink 
de portemonnee trekken.


Toch heb ik 
leuke en betaalbare 
spullen kunnen vinden.
Niet veel, maar toch...
Lille is ook nog eens
een mooie stad.
Normaal vliegt iedereen
over de snelweg 
langs Lille, 
maar het is zeker 
een bezoekje waard.




Het heeft een prachtig, 
historisch centrum
met de
Notre-Dame de la Treille-kathedraal, 
het geboortehuis van Charles de Gaulle,
Porte de Paris, een triomfboog
ter ere van de zonnekoning,
Place du General de Gaulle, een prachtig plein,
ook wel Grand Place genoemd,
een botanische tuin
en veel parkjes
waar je na al 
dat gesjouw en gespeur
naar brocante
even kunt uitrusten.


Elk jaar weer 
neem ik me voor 
eens naar Lille
terug te keren als
er geen antiekmarkt is.



4 opmerkingen:

  1. wunderschön ❤ ❤ ❤ Beim nächsten Mal muss ich unbedingt auch mal nach Lille! Der Antikmarkt war bestimmt traumhaft schön!

    Viele liebe Grüße
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Simone, es war unbedingt wunderschon! Nachtste Jahre gehe ich wieder!
      Grusse, Jannie

      Verwijderen
  2. Hey, nog meer mooie foto's.
    Ik vond het gezellig! Groetjes neele

    BeantwoordenVerwijderen