dinsdag 8 januari 2013

Koken is leuk!


Ik vind
koken
steeds leuker.
De laatste tijd
experimenteer ik
me suf.


Mijn inspiratie haal
ik vooral
uit het enorme aanbod
aan kookboeken.
Ik schreef al
over Veg!,
maar ik heb
meer favorieten,
waarover later meer....


Ook diverse blogs
doen mij
veel ideeĆ«n
aan de hand,
zoals

Mme Zsazsa vertelt
Mme Zsazsa is vooral
bekend van het
boek
'Allemaal rokjes'
maar op haar blog
vind je talloze recepten.


Jonge sla
Op Jonge sla staan de
recepten verdeeld
over verschillende rubrieken,
zoals snacks & vieruurtjes,
rijst & couscous & co,
brood 7 & beleg, enz.
Ik ben overigens
heel benieuwd
naar het kookboek
Goed eten
van Dorien Knockaert.


Plantaardigheidjes
van Dani R.
met allerlei
plantaardige en veganistische
recepten.
Ook vermeldt Dani
de verschillende
adresjes
die zij bezoekt
om bepaalde,
moeilijk verkijgbare
producten
te kopen.


3 opmerkingen:

  1. Ik vind al die kookboeken ook enorm inspirerend. En vooral ook de kookprogramma's. Nog een tip voor een kookboek: 'Kookboek van het gelukkige buitenleven' van Marlein Overakker en Anna de Leeuw. Allemaal recepten op basis van groenten en kruiden. Verkrijgbaar bij Scholtens/De Slegte in Groningen. Niet alleen inspirerende recepten, maar ook echt prachtige foto's. Eet ze!
    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je tip. Ik ga morgen even kijken, want ik heb nog wat boekenbonnen.
      Ken je La Cucina Verde ook? Daar staan ook heerlijke recepten in.
      Groet, Jannie

      Verwijderen
  2. Ja koken is leuk en experimenteren helemaal!
    Groet,
    Angelika

    BeantwoordenVerwijderen