zondag 8 januari 2012

Vapiano


Al jaren kom ik niet meer in pizzeria's. Ik ben een beetje uitgekeken en uitgegeten op de pizza.
Op nieuwjaarsdag heb ik een uitzondering gemaakt voor Vapiano aan de Sturegatan in Stockholm. In eerste instantie werd ik aangetrokken door het interieur: licht, veel hout, modern en licht. Toen we eenmaal binnen waren, zag ik dat we in een pizzeria beland waren. En niet een doorsnee pizzeria. Integendeel: Vapiano is compleet geüpdatet en aangepast aan deze tijd. Aan een soort (MacDonald's-) bar kun je je bestelling doen. Je krijgt vervolgens een schijf mee die oplicht als je eten klaar is.


Het is en blijft een pizzeria, maar het was een genot om in alle rust een pizza te eten zonder dat je bijna bij je buurman op schoot zit.
Vapiano zit inmiddels ook in Nederland (Rotterdam en Den Haag en binnenkort ook in Amsterdam).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten