maandag 28 maart 2011

Ditjes & Datjes brocante en de oma van Jip



Mijn favoriete adres voor mooie en betaalbare brocante is Ditjes & Datjes brocante in Zuidlaren. Eigenaresse Tineke Vedder heeft haar schuur vol staan met prachtige brocante: kastjes, rekjes, opstapjes, serviesonderdelen, opgestopte dieren, noem maar op. Bovendien verstaat ze de kunst van het etaleren. Alles staat er fraai bij en dat nodigt uit tot kopen.



Afgelopen weekend had Tineke open dagen en daar maakte ik dankbaar gebruik van. Onder het genot van een lekker kopje koffie - altijd erg gastvrij die Tineke - schafte ik een aantal schatten aan, waaronder de oma van Jip. Een opgestopt hondje dus, weliswaar zonder haar. Thuis had ik nog een hermelijnsjaaltje (uit Antwerpen) en die heb ik om oma gedrapeerd (niet zelf bedacht, maar afgekeken van Tineke).



Ook de kop van Bambi kon ik niet laten hangen en die pronkt nu bij mij aan de muur.
Ditjes & Datjes zit aan de Hogeweg 35 in Zuidlaren en is open op vrijdag van 13.00 tot 17.00 uur en zaterdag van 11.00 tot 17.00 uur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten