zaterdag 15 januari 2011

Home is where the heart is, toch??



Ik ga graag weg, een weekendje of uitgebreid op vakantie. Lekker eruit en even ergens in een totaal andere omgeving rondkijken en sfeer proeven.
Maar van weggaan vind ik thuis komen het heerlijkst. In mijn eigen huis tussen mijn eigen spulletjes, lekker smuk.



In mijn huis staan enkele dingen waar ik bijzonder aan gehecht ben. Omdat ik ze mooi vind, omdat ik het gekregen heb of omdat er een ander verhaal achterzit.
Bijvoorbeeld onze laatste aanwinst. In de Kloosterstraat in Antwerpen gevonden, een staande Poulsen-lamp. Het kostte een paar centen, maar dan heb je ook wat. Ik vind het een prachtige lamp en geniet er nog elke dag van. Ik ben alleen even vergeten hoe die zaak heet, waar wij de lamp gekocht hebben. In februari maar even weer kijken, want ze hebben meer mooie lampen en kasten daar te koop.



Een andere schat is het grote, protserige schilderij van seringen dat boven de bank hangt. De lijst is alleen al een beauty. En het grappige is dat ik dit schilderij voor slechts 16 euro op de kop heb getikt. 16 euro! Ongelooflijk. Dit schilderij gaat nooit meer weg en blijft in de familie. Ik heb wel een dochter die het later in haar huis wil hebben.



En als laatste een Moederdag-cadeau; een schilderij met poes, een van mijn favoriete dieren, gekregen van manlief en geschilderd door zijn eerste vrouw. Ik kreeg het dus op een Moederdag, vlak nadat onze lieve poes Dodo was overleden. Ook dit schilderij blijft in de familie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten