zondag 23 januari 2011

Wie schrijft die blijft!



Sinds 1992 houd ik me bezig met het schrijven van boeken en artikelen. Het eerste boek dat ik samen met vriendin H. schreef, was naar aanleiding van de geboorte van mijn oudste dochter. Nooit eerder had ik een boek geschreven, maar het gebrek aan informatie over de keizersnede dwong mij er bijna toe om zelf te gaan schrijven. Vriendin H. had er ook oren naar en zo begon het.



Na een paar jaar kon ik samen met vriendin J. bij dezelfde uitgeverij meer boeken op het gebied van zwangerschap en bevalling schrijven. Ook dat geschiedde. Samen schreven we vier boeken, met heel veel plezier. Elke keer weer startten we veel te laat, zaten we avonden, zelfs nachten achtereen achter de computer om de deadline niet te overschrijden. En we haalden het altijd. We kwamen er zelfs mee op tv, bij RTL 4 en Myrna Goossens, helemaal opgetut en supernerveus.
Ik heb er goede herinneringen aan en mis het zelfs wel een beetje, want sinds 2007 hebben we niet meer samen geschreven.
Ons laatste boek gaat over het vrouwenlijf en is, al zeg ik het zelf, een handig naslagwerk vol informatie en met mooie foto's en tekeningen. De foto's zijn hoofdzakelijk van mensen die ons dierbaar zijn, dochters en vrienden, zelfs leerlingen lieten zich voor dit boek op de gevoelige plaat vastleggen.



De laatste jaren heb ik voor het tijdschrift Noorderland een aantal bijlagen gemaakt, zoals de brocante-, watersport- en workshopbijlage.
Vooral aan de eerste bijlage over brocante in de drie noordelijke provincies heb ik samen met manlief veel plezier beleefd. Van de meer dan 100 brocantewinkeltjes die vermeld staan, hebben wij zeker 75 bezocht. Wat een feest en wat een variatie. Na elke tocht kwamen we thuis met allerlei brocanteschatten. We hebben er zelfs een complete keuken aan overgehouden na een bezoek aan De Koffer in Exloo (Drenthe)



En nu ben ik nog wel met taal bezig, maar op een andere manier. Ik geef Nederlands bij Context Talen en de Volksuniversiteit, corrigeer het tijdschrift Computers op school en herschrijf de digitale methode Connect van Noordhoff Uitgevers. Prachtig werk, maar toch mis ik het schrijven van een eigen boek of artikel.
Ondertussen heb ik al wel weer wat plannetjes en ik denk dat er in de toekomst wel weer iets van eigen hand verschijnt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten