zondag 30 januari 2011

NOT in Utrecht



Gisteren hebben we de Nationale onderwijstentoonstelling (NOT) in Utrecht bezocht. Meer dan 500 vertegenwoordigers uit het po, vo en mbo hadden daar hun stand ingericht om hun 'koopwaar' aan te bieden.
Ik heb in het verleden deze vakbeurs een aantal malen bezocht en wat me nu opviel, is dat alles zo ongelooflijk elektronisch wordt. Het zal ongetwijfeld z'n waarde hebben, maar ik hoop dat het niet ten koste van de kwaliteit van het onderwijs gaat.
Misschien word ik wel een ouwe trut die met nostalgische gevoelens heimwee krijgt naar het oude, houten schoolbord met het stoffige krijt en de oude schooltas met studieboeken.



Na de beurs zijn we nog even het centrum van Utrecht in gegaan en hebben we lekker langs de Oude gracht geslenterd, winkel-in-winkel-uit. Ik heb nog wat leuke brocante op de kop kunnen tikken, zoals prachtige witte, porseleinen melkkannen van Petrus Regout en Annagroene karafjes. Gezellige stad, Utrecht.



Na een terugreis van 4 uur (met dank aan de Nederlandse Spoorwegen, hoe krijgen jullie het toch voor elkaar) waren we weer terug in rustig Groningen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten