zaterdag 8 januari 2011

Papperdelle en pastinaeck in het Land van Kokanje



Gisteren heb ik heerlijk gegeten in het Land van Kokanje. Ik eet vegetarisch en niet elk restaurant verstaat de kunst van het vegetarisch koken. Het Land van Kokanje in Groningen wel. Ik at daar Papperdelle: Brede lintpasta met een Italiaanse gekruide romige tomatensaus met onder meer basilicum en oregano. Gegratineerd met Taleggio en geserveerd met gebakken tamme kastanjes & amandelen. Vooral de combinatie met de tamme kastanjes was erg goed. Een vegetarische pasta is gauw klaar met wat kaas, maar dat was hier niet het geval. Ik heb ervan genoten!



Een ander restaurant dat goede vegetarische gerechten bereidt, is de Pastinaeck in Amersfoort waar we een aantal weken geleden aten. Ooit hebben de beide eigenaressen een wedstrijd met Herman den Blijker gewonnen en wij hebben nu aan den lijve ondervonden waarom. Ik at hier de beste vegetarische gerechten aller tijden:

Voorgerecht:
Duo van Hollandse geitenkaas met gekarameliseerde witlof, tamme katanjes en zoetzure pompoenlinten.
+
Hoofdgerecht:
Gegrilde hartige griesmeel met knolselderij en pastinaak, oesterzwammen en saus van Blauwe Dame.
+
Nagerecht:
Ouderwetse, kleffe chocoladecake gevuld met pecan- en hazelnoten en hazelnotenlikeur.

Beste restauranthouders in Nederland en Belgie, wilt u aub uw best blijven doen en veel aandacht schenken aan de vegetarische gerechten op uw kaart? Een maaltijdsalade met veel groente en wat kaas volstaat niet meer anno 2011.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten